Тиждень інтенсивних дискусій на ІХ літній філософській школі добіг до кінця. Протягом 3-10 липня учасники мали унікальну нагоду заглибитися у роздуми над темою цьогорічної школи: «Суспільство рівних можливостей і відмінних світоглядів».
«Шукаймо, які є виклики перед нами і пробуймо їх вирішувати», – такими словами звернувся до учасників школи ректор УКУ о. Богдан Прах на зустрічі 4 липня.
Пошук викликів для учасників розпочався із семінарів за книгою Ю. Габермаса і Й. Ратцінгера «Діалектика секуляризації. Про розум і віру», які модерувала Орися Біла, доцент кафедри філософії УКУ.
Протягом школи учасники та викладачі порушили декілька важливих питань, а саме: у якому відношенні має бути розум і релігія, можливо вони повинні взаємно обмежувати один одного вказуючи межі і позитивні шляхи?; де межа між конфліктом цінностями (традиційними і європейськими, християнськими та загальнолюдськими)?
Ще більше рефлексій викликала зустріч із Юрієм Підлісним, заступником голови Львівської обласної державної адміністрації та викладачем кафедри філософії Українського католицького університету. Під час розмови про спільне благо, як реалізацію рівних можливостей, учасники намагалися відшукати, що ж може об’єднати мільйони українців: сукупність індивідуальних благ чи гідність людської особи?
Наскільки нелегкий процес творення рівних можливостей продемонстрував гостьовий викладач школи Манфред Генніґсен з Гавайського університету (США) під час своєї лекції «Terror and Memory: Beyond the Uniqueness of the Holocoust». Професор на прикладі історичного розвитку прав темношкірих в США, зазначив що після президентства Авраама Лінкольна інститут рабства припинив існувати, але расизм все ж залишився, наголошуючи, що урівноваження прав займає багато часу, адже «ми не живемо в раю». Наостанок професор зазначив: «Радіти різноманітності – ось правильний шлях для України».
Свою креативність та філософські знання учасники школи мали змогу проявити під час «Соціальної лабораторії», де команди презентували 4 групи марґіналізованих типів людей в Україні у контексті довіри, справедливості, відваги та надії.
Окрім академічної частини школи учасникам провели екскурсію Львовом та показ фільму Ex Machina після якого відбула дискусія, щодо «Творця і творіння».
По закінченню школи учасникам були вручені сертифікати.